۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۲

دبیر جدید جشنواره کتاب کانون:

جشنواره کتاب کانون، نمایشگاهی از بهترین آثار سال 91 برگزار می‌کند

جشنواره کتاب کانون، نمایشگاهی از بهترین آثار سال 91 برگزار می‌کند

دبیر جدید جشنواره کتاب کانون گفت: شانزدهمین جشنواره کتاب کانون قصد دارد تا ضمن تقدیر از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان در سال 1391، نمایشگاهی از بهترین آثار منتشر شده برای این گروه سنی برگزار کند.

حمید نوایی لواسانی که به تازگی و با حکم مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب کانون معرفی شده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این جشنواره 14 تا 18 تیرماه برگزار می‌شود تا ضمن تقدیر از بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان در سال 1391 به برگزاری 4 نشست تخصصی درباره کتاب و ادبیات کودک و نوجوان و نمایشگاهی از بهترین آثار منتشر شده برای این گروه سنی بپردازد.

او به ملاک‌های داوری اشاره  و بیان کرد: قرار است در این چهار روز، نمایشگاه تخصصی کتاب کودک برگزار شود و ناشران، بهترین کتاب‌های خود را به مخاطبان کودک و نوجوان ارائه کنند. همچنین با انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و دیگر نهادهای مرتبط با این گروه سنی مشورت کرده و از آنها خواسته‌‌‎ایم تا فهرست بهترین کتاب‌های منتشر شده در سال 91 را در اختیارمان بگذارند. طبیعی است کتاب‌هایی که به جشنواره‌های مختلف راه پیدا کرده‌اند هم در این نمایشگاه ارائه می‌شوند.

نوایی لواسانی در پاسخ به این‌که معمولا بزرگ‌ترها برای بچه‌ها کتاب می‌خرند؛ در این نمایشگاه تا چه اندازه خود کودکان، حق انتخاب دارند، گفت: این‌که بزرگ‌ترها برای بچه‌ها کتاب می‌خرند، ضعفی است که به کل ادبیات کودک ما برمی‌گردد و تنها به نمایشگاه کتاب کانون برنمی‌گردد. به همین خاطر در یکی از نشست‌های تخصصی به «وضعیت کتاب کودک و نوجوان از نگاه کودکان» پرداخته می‌شود؛ البته کانون پرورش فکری با توجه به کتابخانه‌ها و اعضایی که دارد، خود می‌تواند ملاک و معیار خوبی برای این باشد که بچه‌ها با چه کتابی بیشتر و بهتر ارتباط برقرار می‌کنند.

دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این‌که 10 گروه، کتاب‌هایی را که تا 15 اردیبهشت ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود، ارزیابی می‌کنند، گفت: کتاب‌ها از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار می‌گیرند و داوری می‌شوند و 18 تیر همزمان با بزرگداشت مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به بهترین‌های شعر، داستان، متون مذهبی، نمایشنامه، تصویرگری و کتاب‌سازی، لوح تقدیر و مدال پرنده اهدا می‌شود.

نوایی لواسانی در پاسخ به این‌که قرار است کتاب‌ها با تخفیف ارائه شود یا نه گفت: هنوز معلوم نیست. ما فراخوان داده‌ایم و از ناشران خواسته‌ایم تا آثار خود را ارسال کنند. باید ببینیم آنان چه نظری دارند.

 

کد خبر 2044573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha